Åbent i dag: 09.30-19

Mød medarbejderne – salgsmedarbejderen

11. august 2023
GIVSKUD ZOO - ZOOTOPIA har en masse unge mennesker ansat, og de arbejder alle for at give parkens gæster en vildt god dag. De unge medarbejdere møder du både i parkens Billetsalg, ved parkens spisesteder og butik samt i selve parken, hvor de for eksempel er ved dyreanlæg eller hjælper med renholdelse af områder.
I artikelserien Mød medarbejderne kommer du tæt på nogle af de mange mennesker, der har deres daglige gang i GIVSKUD ZOO - ZOOTOPIA.

Navn
Mia Graulund Schurmann 

Funktion
Salgsmedarbejder 

Hvor længe har du arbejdet i GIVSKUD ZOO – ZOOTOPIA?
Jeg har arbejdet her i syv sæsoner. Jeg startede som 15-årig i opvasken og rykkede “ud til kassen” og gæsterne, da jeg blev 16 år. Siden har jeg prøvet at arbejde ved forskellige salgssteder rundt i parken, og nu har jeg fundet mig til rette i Isbaren på P3.


Hvorfor har du valgt at arbejde i parken?
Jeg har valgt at arbejde i parken, først og fremmest fordi jeg selv bor i Givskud, og fordi min mor arbejder i Billetsalget. Derfor har jeg altid hørt meget godt om parken og været her en del som barn. Så da jeg fik den rette alder, tænkte jeg, at jeg ville op og mærke, hvordan det var selv, dog i en anden afdeling end min mor. 

Hvilke opgaver har du i GIVSKUD ZOO - ZOOTOPIA?
Mine opgaver er meget forskellige og afhænger meget af, hvilket salgssted eller butik jeg har en vagt i. Men oftest går den ud på at lave en masse is, churros og kaffe - og selvfølgelig yde en megagod service; når jeg gør det, så gæsterne går glade herfra. 

Udover det er det selvfølgelig en fælles opgave for os allesammen at sørge for, at salgsstedet ser rent og ordentligt ud for gæsten. 

Hvordan er en typisk arbejdsdag for dig?
En typisk vagt for mig med udgangspunkt i Isbaren, hvor jeg ofte er, vil være, at jeg møder ind og har morgenmøde med de andre koordinaterne fra de andre salgssteder. Efter nogle få informationer og en gennemgang med forventninger til dagen, går vi ned på hvert vores salgssted og begynder at åbne butikkerne op. 

For mig indebærer det for eksempel at lave churrosdej til dagen, gøre kaffemaskinen ren og sætte forskellige ting frem, så jeg er klar til at tage imod de første gæster kl. 11.00, når butikken åbner. 

Ellers handler dagen egentlig bare om at lave is, kaffe og churros.
Nogle dage er selvfølgelig mere travle end andre, så nogle dage har man god tid til at gøre ekstra rent, fylde godt op og hygge lidt med sine kollegaer imens. Andre dage er det noget mere koncentreret, og det skal gå hurtigt, så gæster ikke skal stå i kø så længe - dermed ikke sagt at man ikke kan nå at nyde hinandens selskab imens. 

Så skal der lukkes ned for salgsstederne sidst på dagen, og her kan man jo så lukke dørene og skrue lidt ekstra op for musikken, imens man går og gør rent og fylder op efter dagen. Det er altid en hyggelig måde at runde dagen af på. 

Hvad kan du bedst lide ved dine arbejdsopgaver?
Blandt mange andre gode ting elsker jeg især gæstekontakten, som jeg har med dem, jeg betjener. Jeg kan gode lide at snakke med både børn og voksne om, hvad de har oplevet i parken, og hvad de nu skal opleve. Man kan endda få sig en “stamgæst”, især når man står så meget det samme sted i hverdagene, som jeg gør. Så lærer man mange gæster lidt bedre at kende. 

Udover det nyder jeg kollegaerne og det fællesskab, som vi har sammen. Vi kan hygge os sammen på det salgssted, vi er ved på dagen, og det kan vi også på tværs af forskellige steder i parken, hvis der er tid og mulighed for det. Det er aldrig en kedelig dag eller den samme dag, når man har gode kollegaer at stå med. 

 

Hvad er mest udfordrende ved dit arbejde?
Det mest udfordrende er, når vi har rigtig travlt, men det er til gengæld også noget af det, jeg faktisk nyder. Netop fordi det er udfordrende, nyder jeg, at vi alligevel klarer os igennem og får hjulpet vores gæster. 

Det kan være udfordrende, fordi det kan være svært at nå at fylde op eller følge med, hvis det bare vælter ind med gæster. Så kan man få følelsen af ikke at yde helt den samme service, fordi når man er presset over, at der ikke er fyldt nok op på hylderne, eller det ikke ser “rent nok” ud, så kan det være svært at holde hovedet koldt. Men vi klarer os, og vi smiler os igennem det alligevel, så gæster kan gå glade herfra. 

Hvad kan du bedst lide ved parken?  
Det, jeg allerbedst kan lide ved parken, er, hvor god plads vores dyr har, og generelt hvor opmærksomme vi er på god dyrevelfærd. 

Ellers er det helt klart også fællesskabet med kollegaerne, at vi kan løfte hinanden på en travl eller svær dag, at vi husker at grine sammen, selvom der er travlt - og at vi også kan lave ting sammen udenfor arbejdstiden. Så det er et super sammenhold, vi har. 





Seneste nyt fra GIVSKUD ZOO
Vinder af Travelers' Choice Awards for fjerde år i træk
18. juli 2024
Vi har svært ved at få armene ned! Vi har nemlig modtaget Travelers' Choice Awards 2024.
Vores nye bantengko og -tyr er ankommet
08. juli 2024
Efter lang tids venten fik vi i sidste uge vores nye dyreart, banteng. Den sydøstasiatiske okseart kan nu opleves i…
Første pingvinunge får personligt armbånd på
04. juli 2024
Mens det at få armbånd på for mange i tiden er lig med adgang til en af sommerens festivaller, så er…
Billettype:
Barn (3-11 år)
Antal:
0 stk
Billettype:
Voksen (12+år)
Antal:
0 stk
Billetter kan bruges i 2023 sæsonen som er 1. april - 29. oktober.